donderdag 19 mei 2011

Doorvragen, doorvragen en nog eens .......


Deze les hebben we per groep geoefend met "doorvragen".
Veel gebruik gemaakt van de W's. En ik moet zeggen dat onze kennis al een stuk beter was dan in het begin van de cursus, toen we deze oefening ook hebben gedaan!
Bijv. Iets over Bouwkunde: Medew. Wat wilt u daar over weten? Antw.:Ik ga mijn huis verbouwen en ik wil een trap maken.
Bron: Bicat, trefwoord Doe het zelf , tijdschriften en websites via google b.v. Gamma enz.

Bijv. Heeft u iets over emotie ? Medew.:Is het voor uzelf? Wilt u er iets meer over vertellen? Antw.: Het gaat over iemand met gedragsproblemen, Border... of zoiets?
Bron: Bicat, trefwoord Borderline en I-Bibliotheek Gezondheidsplein, Borderline.

Bijv. Heeft u een waargebeurd verhaal? Medew.: Is het voor uzelf? Welk onderwerp vindt u interssant? Antw.: Ik heb iets gelezen over een vrouw met een sluier, heeft u nog zoiets?
Bron: Romanadvies (Bicat of Bol.com), Bicat: trefwoord waargebeurd

Wel zullen we nog wat moeten doen aan de kennis van trefwoorden. Maar ik ga ervan uit dat dit door ervaring ook zal verbeteren.
De kennis van de I-Bibliotheek is ook in stijgende lijn. Al met al een hoopvolle gedachte.
Op de computer hebben we nog de gevraagde informatie opgezocht en opdrachten uitgevoerd met behulp van de krantenbank en consumentengids(die niet goed werkte).
Het was een leerzame ochtend.

De examentijd gaat nu echt beginnen. Werkstuk, de beoordeling van Elly en mijn reflectieverslag zijn ingeleverd.
Van Lidwien nog heel veel examentips op papier gekregen, ben ik erg blij mee! De laatste loodjes gaan nu in!!!!

2 opmerkingen:

  1. Loes, sterkte met je "laatste loodjes"!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vandaag je examen gedaan. En is het je meegevallen en de uitslag weg:-)
    Je bent vast en zeker geslaagd dus op voorhand al GEFELICITEERD en geniet lekker van wat komen gaat. Groetjes en wie weet tot ooit, Dine

    BeantwoordenVerwijderen