vrijdag 11 februari 2011

De praktijk: het Inlichtingenbureau

Deze week heb ik voor het eerst meegedraaid bij het Inlichtingenbureau.
Dat is heel wat anders dan zo af en toe inspringen als een collega even van haar plaats is.
Gelukkig waren er veel vragen en heb ik er goed op gelet dat ik eerst rustig naar de vraag luister en daarna pas ging denken welke stappen ik moest ondernemen (mijn valkuil). Voor mijn gevoel ging dat prima.

De klassieke oefenvraag: "Ik wil iets over Amerika" werd ook aan mij gesteld.
Dus doorvragen: (geen "of" proberen te gebruiken!). Er kwamen wat plaatsen uit en ben toen met de lener naar de kast gelopen waar ze helemaal tevreden wegging met 2 boeken over verschillende parken en beschrijvingen van verschillende steden. Missie geslaagd!

Ook nog een vraag van een buitenlandse mevrouw die een dvd wilde van een cursus Nederlands. Met Elly meegelopen naar NT2 afdeling en de I-bibliotheek laten zien met daarop sites met oefeningen die je ook thuis kunt doen(via Inburgering NT2). Dat laatste wist ik niet, dus weer wat geleerd.
De rest van de vragen hadden betrekking op het zoeken van titels.

Van Annet nog een leuke zoekvraag gekregen die ik best wel snel had opgezocht.Een boek dat ik via ZH-bibliotheek in bibl.Den Haag had gevonden) Leuk om tussendoor te doen! Blijf dat doen Annet, vind ik ook leerzaam en kost niet veel tijd bij de receptiebalie tijdens de stille minuutjes.

1 opmerking:

  1. En je was ook nog zo alert door te zeggen dat iedereen thuis, via onze site, een groot aantal van de sites van de I-bibliotheek kan bekijken door op het icoon op onze homepage te klikken.

    BeantwoordenVerwijderen